Mesia și Orientul Mijlociu. Perspectiva evreiască, musulmană și creștină

Sunt șase luni de când teroriștii Hamas au atacat la 7 octombrie civilii din Israel, au omorât 1200 de persoane și au luat în Gaza aproximativ 240 de ostatici.  Reacția inițială plină de simpatie pentru Israel, s-a risipit odată cu riposta israelită, când trupele IDF au pătruns în Gaza. Misiunea de salvare a ostaticilor din Gaza a inclus  preluarea controlului Fâșiei Gaza din mâinile Hamas, pentru a preveni noi atacuri prin  distrugerea tunelurilor subterane în care teroriștii își ascundeau rachetele cu care loveau în Israel. Din păcate, acțiunea s-a soldat cu victime în masă. În toate casele din lume au fost difuzate imagini cu clădiri bombardate, palestinieni morți sau răniți și mulțimi disperate care luau cu asalt camioanele umanitare cu alimente.  Drept urmare, lumea s-a întors împotriva statului Israel, cu un antisemitism alimentat de demonstrații în masă, abuzuri online, guverne și mass-media care în mod repetat condamnă Israelul.

Majoritatea oamenilor ignoră faptul că Hamas este reponsabil de declanșarea războiului.  Carta Hamas afirmă : „Israel va exista până când mișcarea islamică îl va distruge”.  Israel nu vrea să fie nimicit și are dreptul să se apere.  Din păcate, s-a ajuns la situația catastrofală pe care o vedem acum în Gaza, care a generat amplificarea ostilității față de Israel și a antisemitismului în toată lumea. 

Este greu de găsit o soluție omenească la această criză. Să fi venit vremea apariției lui Mesia care va rezolva problema?  În acest articol vom analiza perspectiva evreiască, musulmană și creștină cu privire la acest subiect.

Viziunea evreiască despre Mesia

O postare recentă de pe rețelele sociale prezenta o mulțime de sute de soldați israelieni cântând „Ani Maamim” (Cred) înarmați și gata să plece la luptă în Gaza. Versurile cântării spun „Sunt absolut încredințat de venirea lui Mesia și, chiar dacă el întârzie, voi aștepta zilnic venirea Lui”. Acesta este al doisprezecelea dintre cele 13 principii  de bază ale iudaismului: credința neclintită în venirea lui Mesia. Poți vedea această postare în discuția noastră despre profeție la https://rumble.com/v44k792-this-month-in-prophecy-january-2024.html

Postarea cu soldații a devenit virală și a fost menționată în discursul lui Likud Galit Distel-Atbaryan în cadrul Knessetului  (parlamentul Israelului). Ea s-a adresat  parlamentului reunit recunoscând că, fără a fi o persoană religioasă, a ajuns ca acum să-și pună toată nădejdea în venirea lui Mesia.  În trecut a considerat   că programul de pace și Acordurile de la Oslo erau căi de îndeplinire a programului mesianic.  „Aceștia erau falși mesia. Nu doar mincinoși, ci și periculoși. Acum vreau să iau apărarea lui Mesia națiunii evreiești.”  Ea a întrebat cum se face că  atât de mulți israelieni seculari ridiculizează ideea unui Mesia evreu, considerându-l o amenințare pentru stat, când în realitate în Mesia stă toată speranța lui Israel.

Israelienii seculari sunt supărați de evreii ultra-tradiționali Haredi, care își petrec tot timpul cufundați în studiul Torei, așteptând venirea lui Mesia și refuzând înrolarea în armată. Există și sioniști religioși în coaliția de guvernământ a lui Netanyahu, priviți de israelienii laici ca o amenințare la adresa păcii. Mulți dintre ei se pregătesc pentru venirea lui Mesia, cu proiecte de reintroducere a închinării la Templu în Ierusalim și de anexare a mari porțiuni din Iudeea și Samaria (inima Israelului biblic). Această zonă este Cisiordania, teritoriul pe care lumea vrea să înființeze un stat palestinian, cu un Ierusalim divizat. Profeția biblică descrie Ierusalimul ca fiind centrul conflictului global din ultimele zile (Zaharia 12-14).

Un prieten din Israel nota: „Am avut o conversație interesantă cu Mardoheu, care face parte din partidul religios național (coloniști). El a spus că rabinii predau despre sfârșit; că acest război este primul dintr-o serie de războaie la care vom fi martori și care vor culmina cu războiul lui Gog și Magog (Ezechiel 38-39). Ei sunt de acord asupra faptului că Dumnezeu va interveni în războiul Gog și Magog și vom vedea numeroase minuni – atunci, potrivit rabinilor, va fi revelat Mesia. Lumea îl caută pe Dumnezeu pentru că este conștientă de vremurile pe care le trăim.”

Există idei diferite cu privire la rolul lui Mesia, dar cel mai important este acesta: „Mesia va fi un mare lider politic,urmaș al regelui David (Ieremia 23:5), denumit „Mashiach ben David” (Mesia, fiul lui David). El va fi o ființă umană, nu un zeu, semi-zeu sau altă ființă supranaturală. S-a spus că în fiecare generație, o persoană se naște cu potențialul de a fi mashiach. Dacă a venit vremea pentru epoca mesianică în timpul vieții acelei persoane, atunci acea persoană va fi mashiach-ul. Dar dacă moare înainte  de a  îndeplini  misiunea lui Mesia, atunci omul acela nu este Mesia”    Iudaismul 101      https://www.jewfaq.org  Aceste afirmații nu recunosc pe Isus ca fiind Mesia, potrivit cu această învățătură.

Mesia (potrivit Iudaismului 101) va cunoște în profunzime legea iudaică și va respecta poruncile ei (Isaia 11:2-5). El va fi un lider carismatic, un model demn de urmat. El va fi un mare strateg militar, care va câștiga bătălii pentru Israel . El va fi un bun judecător, care la lua decizii drepte (Ieremia 33:15). Mesia va aduce răscumpărarea politică și spirituală a poporului evreu , va aduce poporul înapoi în Israel și va reconstrui Ierusalimul (Isaia 11:11-12, Ieremia 23:8, 30:3, Osea 3:4-5). El va înființa un guvern în Israel care va fi epicentrul  guvernării globale, atât pentru evrei, cât și pentru neamuri (Isaia 2:2-4, 11:10, 42:1). Mesia va reconstrui și va readuce închinarea la Templu. (Ieremia 33:18). El va introduce legea iudaică ca lege a țării (Ieremia 33:15).

Este descrisă lumea de după venirea lui Mesia ca fiind epoca mesianică sau Olam Ha-Ba (lumea care va veni).  Această perioadă va fi caracterizată de coexistența pașnică a tuturor oamenilor (Isaia 2.4). Ura, intoleranța și războiul vor înceta să existe. Tot poporul evreu se va întoarce din exilul printre națiuni la casa lor din Israel (Isaia 11:11-12, Ieremia 23:8, 30:3, Osea 3:4-5). În Olam Ha-Ba, întreaga lume Îl va recunoaște pe Dumnezeul evreiesc  ca singurul Dumnezeu adevărat și religia iudaică ca singura religie adevărată (Isaia 2:3, 11:10, Mica 4:2-3, Zaharia 14:9). Nu va exista crimă, jaf, competiție sau gelozie. Nu va fi nici un păcat (Țefania 3.13). Jertfele vor continua să fie aduse în Templu, dar acestea vor fi limitate la jertfe de mulțumire, pentru că nu va mai fi nevoie de jertfe de ispășire.”

În concluzie, perspectiva evreiască despre Mesia este că el va fi un om mare care va învăța israeliții să trăiască după Tora și va aduce pacea în lume. Se pare că nu doar evreii, ci și întreaga lume va fi atât de impresionată de el încât va înceta să  lupte, să mintă, să se drogheze, violența și imoralitatea sexuală și se va întorce la Dumnezeul lui Israel cu o purtare plină de bunătate, milă și va trăi în adevăr.

Un grup minoritar important, cunoscut sub numele de evrei mesianici, nu este de acord cu această învățătură deoarece ei consideră că  Isus este Mesia și El este soluția la impasul în care se află  Israel. Evreii mesianici Îl identifică după numele Său ebraic, Yeshua ha Mashiach și arată identitatea Lui evreiască revelată în Noul Testament. Ei sunt încredințați că cel mai important este ca Israel să recunoască că Yeshua este Mesia.

Liderii congregației mesianice israeliene împreună cu pastori creștini arabi locali au făcut un apel la trei zile de post, rugăciune și pocăință pentru întreaga comunitate mesianică  duminică, 25 februarie. În declarația care explica motivul, ei au scris: „Națiunea noastră trece prin, ceea ce ar putea fi, momentul cel mai critic cu care ne confruntăm de la înființarea noastră ca stat modern în 1948. Israel este atacat din mai multe fronturi, în interior și din exterior și a suferit pierderi enorme, fie că este vorba de moartea și rănirea gravă a numeroși civili și soldați ai noștri sau de moartea și umilințele inumane suferite de ostaticii noștri. Israel se află în prezent într-o criză majoră și  dacă  cedează în fața presiunilor și solicitărilor sinistre ale SUA și ale altor națiuni, dezastrul este garantat. Toate soluțiile omenești sunt slabe în fața multiplelor dileme  cu care ne confruntăm în luptele interne și externe care amenință existența noastră ca națiune.”

Declarația lor a abordat luptele interne și eșecurile morale. „Dacă a existat vreodată o perioadă în care noi, Trupul indigen al lui Mesia din Israel, trebuie să ne luăm locul de preoție în fața tronului lui Dumnezeu în numele națiunii noastre, acum este momentul!” Ei spun că rezolvarea începe cu întoarcerea la Dumnezeu prin Mesia Yeshua. El este astăzi viu și iartă păcatele celor care vin cu pocăță și credință la El aducând o nouă viață celor care îl primesc ca domn și mântuitor. Creștinii mesianici cred că Mesia va reveni să judece lumea cu dreptate, va conduce lumea din Ierusalim într-o perioadă de pace și liniște pentru Israel.

Mahdi și „Isa al Masih”. Viziunea musulmană.

Evreii religioși așteaptă să vină un Mesia care să fie un mare evreu. El nu va convinge numai poporul evreu, ci și neamurile să-l urmeze pe Dumnezeul lui Israel și să trăiască în pace cu Israel. Dacă luăm în considerare ostilitatea cu care se confruntă Israel și  răspândirea antisemitismului, este greu de crezut că un evreu ar putea convinge lumea, în deosebi cea musulmană. Musulmanii radicali au o viziune despre sfârșit bazată pe ideea lor despre Mesia (Masih în arabă) care este exact opusul viziunii evreiești. Ideea lor despre sfârșitul zilelor implică eliminarea lui Israel ca stat evreu.

Carta Hamas afirmă că „ Israel va exista și va continua să existe până când Islamul îl va anihila. Așa cum i-a nimicit pe alții înaintea lui.”  Hamas face parte din frontul de atac, condus acum de Iran, care alimentează cu rachete și echipament militar adepții săi din Gaza, Liban, Irak și Yemen. Iranul deține și forțe terestre în Siria, chiar în nordul statului israelit, susținând regimul Assad, cu ajutorul și susținerea Rusiei. Pe o notă biblică, mulți văd că această situație pregătește  terenul pentru Războiul lui Gog și Magog din Ezechiel 38-39.

Un obiectiv cheie al frontului de respingere (NT Frontul de respingere sau Frontul forțelor palestiniene care respinge soluțiile de capitulare ) este să preia controlul total al Haram al Sharif (Muntele Templului) și al Quds (Ierusalim). Hamas și-a numit atacul asupta Israelului din 7 octombrie, potopul Al Aqsa, susținând că acest atac s-a făcut pentru apărarea Moscheei Al Aqsa de pe Muntele Templului, despre care susțin că a fost pângărită de evreii care mergeau acolo și plănuiau să reconstruiască al treiaTemplu.

Scopul final lor este nimicirea statului Israel și preluarea întreg teritorului „de la râu la mare” sub stăpânirea arabă islamică. În realizarea acestui deziderat  unii islamiști radicali urmăresc apariția lui Mahdi, un personaj mesianic despre care ei cred că va veni la sfârșitul zilelor să conducă un război împotriva Israelului și al creștinismului. Ei speră că Mahdi îi va conduce la victoria islamului, cu o omenire condusă de Allah.

După Revoluția Islamică din 1979, Iranul a trecut de la relații cordiale cu Israel la națiunea cea mai anti-israeliană din regiune. Liderii musulmani șiiți ai acestei revoluții au reînviat povestea imamului ascuns, cunoscut sub numele de „Mahdi”, adică „cel ghidat divin”. În islamul șiit, el este cunoscut drept al doisprezecelea imam, cu alte cuvinte, al doisprezecelea lider al comunității islamice după profetul lor Mohamed.

Potrivit legendei, el s-a ascuns în jurul anului 874 pentru a se feri de persecuția imperiului abbasid care domnea atunci. Șiiții cred că s-a ascuns într-o peșteră de sub o moschee din Samarra, Irak. El nu ar fi murit, ci este ținut în viață de Allah, gata să apară la sfârșitul zilelor. Întoarcerea sa va anunța sfârșitul și Judecata de Apoi într-o perioadă care va fi marcată de răsturnări violente și atacuri asupra credincioșilor. În cele din urmă, Mahdi va aduce pace și va judeca lumea pentru crimele sale, dând startul unei ere a închinării și guvernării perfecte.

Acest scenariu al sfârșitului are și o variantă în islamul sunnit. Include apariția unei versiuni musulmane a lui Isus, Isa Al-Masih (Mesia), care se va opune creștinismului. În Sahih al-Bukhari Cartea 46 Hadith 37 este scris că Isa Al-Masih coboară, nimicește crucile și ucide porcii, apoi îi convertește pe creștini la islam și îi ucide pe toți cei care refuză să se convertească la islam. Notă. Hadith-urile sunt o colecție de proverbe atribuite lui Mahomed, dar care au fost scrise scrise la aproximativ 200 de ani de la moartea lui. Războiele finale apocaliptice au loc în nordul Israelului, în țara Magog, în timpul domniei ultimului calif, Mahdi, care va domni peste tot Islamul. Mahdi vine pe un cal alb purtând pe cap o coroană. Potrivit comentatorilor creștini, Mahdi este nimeni altul decât Antihrist din Cărțile Apocalipsei unde Antihrist vine călare( Apocalipsa 6:2) să cucerească la începutul perioadei numite Necazul cel Mare: „ M-am uitat şi iată că s-a arătat un cal alb. Cel ce sta pe el avea un arc; i s-a dat o cunună şi a pornit biruitor şi ca să biruiască.’ 

Conform viziunii islamice, el este călăuzit de divinitate. Cu ajutorul lui Isa Al-Masih (Isus musulman) va învinge Dajjal (versiunea musulmană a lui Antihrist), rezultând o lume în care Islamul este în cele din urmă singura religie, toate celelalte religii fiind șterse de pe fața pământului.

Evident că orice adept al acestei viziuni  nu va simpatiza statul modern Israel,  poporul evreu sau pe creștini. Există un hadith despre sfârșit  raportat de Al-Bukhari   care afirmă: „ L-am auzit pe Trimisul lui Allah (pacea fie asupra lui) spunând: Voi (adică musulmanii) veți lupta împotriva evreilor și veți câștiga victoria asupra lor. Pietrele îi vor (trăda) spunând: „O ‘Abdullah (adică sclavul lui Allah)! În spatele meu se ascunde un evreu; asa ca ucide-l.

Nimic din această poveste despre Mahdi nu apare în Coran, dar se bazează pe anumite tradiții ulterioare care au devenit parte integrantă a islamului. Desigur că nu  toți musulmanii cred asta și majoritatea musulmanilor moderati nu au astfel de idei sau intenții. În realitate, prima victimă a islamului opresiv și radical este chiar populația de rând din Afganistan, Iran și părți ale lumii arabe și din Africa, unde radicalii se află la putere.

Isus Hristos / Yeshua ha Mashiach. Viziunea creștină/evreii mesianici

Așadar, cum rămâne cu Isus ca Mesia? În ebraică, numele Lui este Yeshua ha Mashiach. Yeshua este un cuvânt ebraic care înseamnă mântuire. Mashiach / Mesia înseamnă Cel Uns.

Biblia profețește revenirea Sa ca o împlinire a cuvintelor Profeților?

O mare parte din biserica contemporană a respins învățătura Bibliei despre zilele din urmă și revenirea lui Mesia. Cu toate acestea, pentru aceia dintre noi care consideră că Biblia este adevărată, aceste profeții sunt extrem de semnificative și ne indică vremurile pe care le trăim și împlinirea profețiilor ca cea despre revenirea poporului evreu în Israel, după o lungă perioadă în care au fost împrăștiați printre popoare. De aici urmează o vreme de necazuri generate de statutul Ierusalimului, înainte de revenirea Domnului ca Rege cuceritor Mesia.

El va veni din nou dintr-un motiv diametral opus musulmanului Mahdi și Isa al Masih. El va veni să salveze Israel de la nimicire și să răsplătească creștinii care au crezut în El, și nu să-i pedepsească. Prin urmare, creștinii au mai multe în comun cu perspectiva  iudaică despre Mesia, deoarece căutăm ca Domnul să ne lumineze citind cărțile profeților evrei din Tenach sau Vechiul Testament. Cu toate acestea, identitatea lui Mesia rămâne marea problemă care desparte pe creștini de viziunea evreiască rabinică. În expresia „Sunt absolut încredințat de venirea lui Mesia”, trebuie introdus cuvântul „din nou ”. Mesia a mai venit o dată în persoana lui Isus din Nazaret, Yeshua ha Mashiach sau Isus Hristos.

La prima Sa venire, El a adus omenirii mântuirea. A plătit prețul,  a murit ca jertfă pentru păcatele noastre împlinind profeția despre omul durerii obișnuit cu suferința din Isaia 53  și a înviat din morți:

Totuşi El suferinţele noastre le-a purtat şi durerile noastre le-a luat asupra Lui, şi noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu şi smerit. Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa care ne dă pacea a căzut peste El, şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi. Noi rătăceam cu toţii ca nişte oi, fiecare îşi vedea de drumul lui, dar Domnul a făcut să cadă asupra Lui nelegiuirea noastră, a tuturor.

Isaia 53.4-6.

De la început până la sfârșit, Noul Testament prezintă identitatea evreiască a lui Isus, apartenența și dragostea lui pentru  poporul evreu. Deși Domnul a avut dispute  dure cu liderii religioși evrei din vremea Lui, oamenii de rând L-au primit cu bucurie și mulți au crezut în El și L-au urmat. Ei au răspuns chemării Lui și au recunoscut că minunile făcute de El sunt semnul că El este Mesia. Conflictul cu liderii iudei religioși a culminat cu răstignirea lui Isus pe cruce, însă niciunde în Noul Testament nu scrie  că „evreii l-au omorât pe Isus” sau că poporul evreu ar fi blestemat,  așa cum au propagat în mod greșit învățăturile bisericești ulterioare. A fost voia lui Dumnezeu ca Isus să vină, să moară pentru păcatele noastre și noi cu toții suntem vinovați de moartea Lui (Isaia 53.10, Ioan 10.17-18, Fapte 4.25-28).

După învierea Sa, ucenicii evrei au răspândit mesajul Evangheliei mai întâi evreilor,apoi neamurilor și au scris Noul Testament pentru a completa Biblia. O lectură atentă a Noului Testament arată legătura dintre mesajul lui Isus și Biblia ebraică și arată cum a împlinit El  profeția mesianică. Pentru detalii despre profețiile mesianice împlinite de Isus accesați articolul nostru https://messiahfactor.com/messianic-prophecies/ .

Noul Testament a prezis că poporul evreu va fi risipit în toate țările din lume, când Isus a proorocit dărâmarea  Templului și a Ierusalimului (Luca 19.41-44). În Luca 21.24 citim: „ Și vor cădea sub tăișul sabiei și vor fi duși robi în toate neamurile. Și Ierusalimul va fi călcat în picioare de neamuri până se vor împlini vremurile neamurilor.’

Și profeții evrei au proorocit împrăștierea poporului evreu în națiuni și întoarcerea lui în țara lui Israel în zilele din urmă, cu o  perioadă de mare necaz  iar toate națiunile pământului se vor implica în problema generată de statutul Ierusalimului (Ieremia 30-31, Ezechiel 36-39, Zaharia 12-14).

Revenirea poporului evreu în Israel din toate țările lumii este un semn al planurilor și credincioșiei lui Dumnezeu: Ascultaţi Cuvântul Domnului, neamuri, şi vestiţi-l în ostroave depărtate! Spuneţi: ‘Cel ce a risipit pe Israel îl va aduna şi-l va păzi cum îşi păzeşte păstorul turma.’ (Ieremia 31.10). Ezechiel 36 descrie  cum Israel    este pustiit, poporul evreu este alungat și neamurile îl iau în stăpânire.  Apoi la revenirea poporului evreu în patrie, orașele sale antice vor fi reconstruite și păm/ntul va fi din nou fertil, cu pomi plantați pe câmpiile sale. Dumnezeu spune : Căci vă voi scoate dintre neamuri, vă voi strânge din toate ţările şi vă voi aduce iarăşi în ţara voastră. Ezechiel 36. 24. Creștinii care iau Biblia în mod literal văd  înmuguririrea smochinului (Matei 24.32-34) un semn al reînvierii vieții naționale a lui Israel înainte de revenirea lui Mesia.

În acest context, țările vecine se ridică împotriva lui Israel prin „sfat viclean” (adică înșelătorie) și se aliază ca să arunce pe Israel în mare. Vor spune, „Veniţi”, zic ei, „să-i nimicim din mijlocul neamurilor,
ca să nu se mai pomenească numele lui Israel!”
Psalmul 83.3-4. Conflictul asupra teritoriului lui Israel și mai ales asupra orașului Ierusalim va antrena toate națiunile lumii în ultimele zile ale acestui veac.  În ziua aceea, voi face din Ierusalim o piatră grea pentru toate popoarele. Toţi cei ce o vor ridica vor fi vătămaţi şi toate neamurile pământului se vor strânge împotriva lui.

Zaharia 12.3.

În prezent, marile puteri și Națiunile Unite încearcă în zadar să găsească o soluție cu privire la apartenența Ierusalimului. Aceste profeții care se împlinesc în vremea noastră  sunt un semn al credincioșiei lui Dumnezeu față de Cuvântul Său și al venirii lui Mesia care să pună ordine în haosul creat de om în lumea pe care Dumnezeu ne-a dat-o în grijă.

 Înainte ca acest lucru să se întâmple vor fi zile de necaz : Vai! căci ziua aceea este mare! Niciuna n-a fost ca ea! Este o vreme de necaz pentru Iacov, dar Iacov va fi izbăvit din ea. Ieremia 30:7 . În vremea aceea se va scula marele voievod Mihail, ocrotitorul copiilor poporului tău; căci aceasta va fi o vreme de strâmtorare cum n-a mai fost de când sunt neamurile şi până la vremea aceasta. Dar, în vremea aceea, poporul tău va fi mântuit, şi anume oricine va fi găsit scris în carte.  Daniel 12:1Pasajul se potrivește cu relatările lui Isus despre  a doua Sa venire,  proorocind pentru zilele care preced venirea Sa o perioadă unică de necaz : Pentru că atunci va fi un necaz aşa de mare, cum n-a fost niciodată de la începutul lumii până acum şi nici nu va mai fi. Matei 24:21-22.  În această perioadă de necaz  vor avea loc o serie de evenimente: încheierea unui tratat de pace înșelător (Daniel 9.27 și Isaia 28) și unirea națiunilor împotriva lui Israel în războiul de la Gog și Magog și Armaghedon (Ezechiel 38-9, Zaharia 14 Apocalipsa 16 și 19). Atunci Isus va veni cu toată puterea lui Dumnezeu pe norii cerului: Atunci se va arăta în cer semnul Fiului omului, toate seminţiile pământului se vor boci şi vor vedea pe Fiul omului venind pe norii cerului cu putere şi cu o mare slavă. Matei 24.30.

Dumnezeu va salva pe Israel la revenirea lui Mesia Yeshua. De data aceasta va veni nu ca Omul durerii obișnuit cu suferința din Isaia 53, ci ca Rege al regilor și Domn al domnilor, cu toată puterea lui Dumnezeu la dispoziția Sa. El va judeca lumea cu dreptate, va separa binele de rău și va întemeia împărăția Sa mesianică pe pământ, vreme de 1000 de ani. Va fi pace și prosperitate pe un pământ reînnoit și Mesia va domni din Templul reconstruit din Ierusalim. Apocalipsa 19-20, Isaia 2.1-4, 11, Ezechiel 40-48, Psalmul 72.

Un „ mare om” nu va putea face toate acestea, potrivit perspectivei iudaismului despre Mesia. Textele din Biblia ebraică confirmă punctul de vedere al Noului Legământ conform căruia regele domnitor Mesia (Mashiach ben David) este o persoană divină, Fiul lui Dumnezeu. În Zaharia 14, când Domnul se implică  în ultima bătălie (Armagedon), textul utilizează cuvântul ebraic (YHVH, tradus DOMNUL cu majuscule în Bibliile noastre). Domnul este cel care vine pe Muntele Măslinilor la ultima bătălie (Zaharia 14.3). El vine cu toți sfinții  și apoi stăpânește peste tot pământul (14.9). O serie de alte texte din profeții evrei indică natura divină a celui care vine (Isaia 2.1-4, 9.6-7, Ezechiel 43.1-5, 44.2). Acest lucru se leagă de punctul de vedere al Noului Testament conform căruia rezultatul întoarcerii lui Mesia va fi că: „ Îngerul al şaptelea a sunat din trâmbiţă. Şi în cer s-au auzit glasuri puternice, care ziceau: „Împărăţia lumii a trecut în mâinile Domnului nostru şi ale Hristosului Său. Şi El va împărăţi în vecii vecilor.” Apocalipsa 11.15.

De asemenea, profeții evrei ne spun că Dumnezeu va revărsa Duhul Sfânt peste Israel și va revela adevărul că Isus este Mesia. Și voi turna peste casa lui David și peste locuitorii Ierusalimului Duhul harului și al cererii; atunci o vor face uită-te la Mine pe care au străpuns. Da, ei vor plânge pentru El precum se plânge cineva a lui numai fiu, şi întristaţi-vă pentru El ca cineva întristat pentru întâiul născut.’ Zaharia 12.10.  Apoi Isus va fi întâmpinat ca Mesia de poporul evreu, cu salutul tradițional pentru Mesia: „ ‘Binecuvântat este Cel ce vine în Numele Domnului!’” Matei 23.39.

Când Israel va fi într-un impas major, va striga la Dumnezeu și El îi va lumina să priceapă că Isus este Mesia. Nu trebuie să aștepți până atunci, de fapt este mult mai bine să te hotărărăști chiar acum și să îți pui toată încrederea  în Mesia care a venit și este aproape să revină din nou.

Post-scriptum. Pentru o viziune total diferită despre un fals Mesia tehnocrat, vezi  ultimul articol din secțiunea Semnele vremurilor.

Lasă un comentariu